Friday 25 May 2012

Penyakit Orang Pompuan..

Assalamualaikom & Hye Guys....

Shhhyyyuuuhhhh,,,,(Halau sawang byk sgt,hahaha!!!) Berhaboookkk belog aku nih..naseb badan,sorry la guys. Penulisan pun jadi huru-hara.Janji korang faham yer. Disebabkan tension dengan sakit aku ni plus tak boleh tito plus permintaan orang update belg aku ni,aku wat la entri tentang penyakit pompuan yang famous amos sangat sekarang nih. Senggugut. (Bajet bagus je aku ni,dush3!!)


Entri edisi wanita,tapi yang lelaki pun nak baca ok gak,xdela korang pandang remeh penyakit pompuan nih. Mula-mula kita tinjau En. Wiki cakap pe pasal senggugut,ada bahayanya senggugut nih. Baca tau -->> http://ms.wikipedia.org/wiki/Penyakit_senggugut_teruk . Dah baca? Punca-punca senggugut ni sebab pengecutan rahim yang kuat. Yang bahaya senggugut ni kalau dibiarkan boleh jadi pendarahan haid. Seram meyh! Mak aku selalu cakap senggugut ni 1/3 je dari sakit nak bersalin. Aduhai,hargaila ibu anda. Senggugut pun dah azab,ni kan bersalin. Ada jugak yang cakap bila senggugut 99 urat kecik putus. Betol kah?korang carikla jawapan sendiri,hahaha..(Ayat malas nak pikir).

Sebab tu bila pompuan datang bulan,dorang marah-marah. Bukan sebab suka-suka nak emosi tak tentu pasal tapi sebab tahan sakit,ngan tak selesa. Tak ley tito babe tahan sakit. Aku ni Nangis guling-guling tahan sakit sampai demam plak tu. Arwah Putri dulu sampai muntah-muntah. Aku kalau dah tahap teruk gile memang muntah-muntah. Nak makan pun tak lalu. Mood memang jadi hampeh gile. Sebab tahan sakit campur lenguh dari pinggang sampai ke bawah. Itu jam jangan tanya la nape aku dah macam orang dalam pantang,memang sorang2 aku shot nanti.

Penyelesaian dia aku minum air panas,lagi ok kalau minum air kopi panas. Tak pun tuam perut ngan botol isi air panas. Ada orang telan ubat la,minum air Coke la, Tak payah kot sebab takut ada effect kan,manela tau mandul plak nanti.Takde penyambung zuriat,hahaha..Memang nak kene penerajang ayat aku.Kalau teruk sangat poie la klinik.Konfem kene injection,tak sanggup mak nokkk!!

Ok la,hari dah tongah malam.Poie la tito mokcik pokcik,esey pun dah makin mengarut dah ha.Nunyte guys n sweet dream....

Aku selalu tito cam ni sebab tahan sakit,hahaha!!Paghah!!

No comments:

Yang sayang Eyka, :P